Co-fondateurs

We zijn op zoek naar een extra mede-oprichter

Word mede-oprichter van TeacherOnline.

Over Dimitri, mede-oprichter

Welkom bij TeacherOnline. Ik ben Dimitri, 48, en co-founder van dit online leerplatform.

Als tiener verdeelde ik mijn tijd tussen windsurfen, zweefvliegen, jiu-jitsu én die geweldige nieuwe uitvinding die mijn vader in huis haalde: een personal computer.

Al snel schreef ik kleine computerprogramma’s om mijn Franse vocabulaire te oefenen. En al snel deden de grote floppy disks de ronde in de klas (1987). Op mijn vakantiejob overtuigde ik mijn baas om geld te besparen door me een computerprogramma te laten schrijven dat prijzen vergeleek. Programmeren en de oplossingen die het kon brengen, werden een passie.

Niet blijven stilstaan bij het status quo maar blijven zoeken naar vernieuwende oplossingen is mijn drijfveer. Een probleem analyseren en nieuwe strategieën ontwikkelen werd, na een masteropleiding Computer Science, mijn dagelijkse uitdaging.

Naast TeacherOnline ben ik gepassioneerd door Technologie en ICT-architectuur.

Deze quote van Steve Jobs beschrijft het helemaal:

Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… The ones who see things differently – they’re not fond of rules. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the one thing you can’t do is ignore them, because they change things… Because the ones who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. Think different.

Toen mijn dochter in het 2e leerjaar de diagnose dyslexie kreeg, volgde een stressvolle periode waarin we wekelijks een aantal keer na school extra tijd moesten vrijmaken voor logopedie en bijlessen. Ik kon me vaak niet vrijmaken en dat zorgde voor frustraties en schuldgevoelens.

Hoe kon ik mijn dochter op een andere manier helpen? Ik dacht na over een concrete oplossing waar iedereen baat bij had, waar de round peg en de square holes kunnen samenwerken…

Wat als mijn dochter online bijles kon volgen, zodat we de file kunnen overslaan. Wat als we zelf het uur kunnen uitkiezen dat in onze agenda past, we ons huis niet moeten openstellen voor een bijlesleerkrachten-aan-huis ... En zou het niet gemakkelijk zijn als ik het avondeten al kan voorbereiden tijdens haar online bijles?

Zo begon TeacherOnline in mijn hoofd vorm te krijgen. Leerkrachten en leerlingen samenbrengen via dé tool dat elk kind spelenderwijs leert kennen: een computer of tablet.

Vijf jaar later volgt mijn dochter nu online bijles via mijn platform, TeacherOnline. Vorig jaar kreeg ze hulp bij Frans en dit jaar wiskunde en fysica. We vinden het als gezin veel fijner om haar thuis een online bijles te laten volgen dan onze agenda rond haar bijlessen te moeten plannen. Ze kan zelf een online bijles starten. Hierdoor leert ze zelf ook goed te plannen.

Ik ondervind dagelijks dat leerlingen even makkelijk een warme en fijne samenwerking opbouwt met een leerkracht online, dan in het ‘echt’. Net zoals we dat op het werk doen met collega’s die op locatie of van thuis uit werken.

TeacherOnline blijft nog elke dag groeien en verbeteren. Ik kijk dan ook uit naar je feedback. Heb je een idee, een opmerking of wil je me graag contacteren?

Contacteer me en plan een gesprek in (online of face-to-face). I am all ears.

TeacherOnline peut vous aider!

Je cherche un tutorat ou une aide à l'apprentissage.
Parent ou élève
Je veux enseigner à TeacherOnline.
Professeur
Nous sommes une école qui a besoin de tutorat.
Ecole ou institut

Article de blog recent

Il n'y a pas d'articles de blog en français.